sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

Hömppäpuheita

Heippa!:)
Heti ekana pyydän jo etukäteen anteeksi niiltä jotka tykkäävät pitää sisustusblogit ja lifestyleblogit ihan selkeästi erossa toisistaan. Sillä nyt on luvassa vähän hömppäpuhetta ja juttua hiuksista!:)
 Kuuluin aika kauan siihen ryhmään joka ei erityisemmin välittänyt nähdä sisustusblogeissa muuta kuin just sitä sisustamista, tuunailua ja diy-juttuja. Tärkeintä oli kauniit sisustuskuvat, ei se mitä niiden kuvien takaa löytyy.
Minulla on näiden kahden blogityypin välinen raja alkanut hiljalleen häilymään!
Alkuun tämä blogi oli minulle vain sisustuspäiväkirja, ei mitään sen syvällisempää! En kirjoittanut juurikaan mitään itsestäni, omasta elämästäni tai siitä millainen ihminen tämän blogin takaa löytyy.
Nyt kun aikaa on kulunut, bloggailusta on tullut rakas harrastus ja se on jo niin iso osa minua!
Minulla on tunne, että olen valmis jakamaan itsestäni täällä jo vähän enemmän, kertoa niitä syvällisempiäkin asiota ja pohtia hömppäjuttuja teidän kanssanne!:) Puhua siitä mikä milloinkin tuntuu luontevalta!
Huomaan kaipaavani sellaista yhä enenevässä määrin myös seuraamiltani blogeilta. Haluan päästä pintaa syvemmälle!:)
Ehkä sen omimman ja rakkaimman jutun löytyminen sisustuksessa pätee myös minuun itseeni ja minun tyyliini. Olen aikaisemminkin maininnut sen, miten 15 kilon painonpudotus on saanut minussa aikaan jotain aivan uutta; ennen näkemättömän innostuksen vaatteisiin, asusteisiin, kenkiin, koruihin, hiuksiin ja meikkihin. Siis kaikkeen naiselliseen!:)
 
Kevään aikana olenkin siellä täällä tehnyt postauksia muustakin kuin vain sisustuksesta. On tullut vähän asusteista, koruista ja vaatteista.
Ja nyt tulee pieni hiusjuttunen :)
 
Mulle useimmiten suurin murheenkryyni on hiukseni!
Ne on ihan piikkisuorat ja liukkaat. Hiuspuuteri, lakka ja hätäponnari on ollu ne mun jutut. Oon hiuksia nyt muutaman vuoden kasvatellu pitkäksi ja oisin kauhean innokas laittamaan niitä nätisti, mutta mä oon niin huono ja kärsivällisyys yrittää on aika heikko. Mä rakastaisin kaikkia lettikampauksia ja sellasia ihania messy ponnareita! Niissä on mun mielestä kiva ripaus romanttisuutta ja sellasta huoliteltua huolettomuutta :)
 Nyt pari viikkoa sitten ostin suoristusraudan ja elämäni ensimmäiset rullat, ja olen vakaasti päättänyt opetella käyttämään niitä!;)
Tajusin että ihan turhaan märisen osaamattomuuttani jos en ala opetella ja hommaa tarvittavia välineitä ja tököttejä ;)
Olen tehnytkin nyt sopimuksen itseni kanssa, että opettelen yhden uuden hiusjutun viikossa!:)
Ja nyt tulee siis kuvat ensimmäisen viikon ensimmäisen päivän opettelusta :)
Aloitan ihan simppeleistä ja siirryn toivotun ja odotetun kehittymisen myötä vaikeampiin!:)
Pinterest on ihana paikka etsiä uusia juttuja ja ideoita!
 
Viime viikolla värjäsin myös hiukseni aika paljon vaaleammaksi mitä ne ovat aiemmin olleet. Hetken luulin jo väriä ihan katastrofiksi mutta viimestään nyt näiden kuvien myötä taidankin olla aika ihastunut väriin ;)
 
Pitkä vuodatus meikäläiseltä, mutta lopputulema on nyt se, että enpä olis koskaan uskonut että minä, entinen poikatyttö, laittaisin itsestäni mihinkään kuvia rusetti päässä!!:D Tai että olisin näin rakastunut röyhelöihin, pitseihin ja killutinkoruihin! :)
Mutta hei, ei Villa Vallattomasta lifestyleblogia saa, minulta puuttuu siihen vaadittava tyylitaju!;D Eli kyllä tämä sisustusblogina pysyy, pienillä hömppäjutuilla höystettynä!♥
 
Minkälaisia hiusihmisiä teistä lukijoista löytyy??:)
 




21 kommenttia:

  1. hyvä postaus. mulla ihan sama juttu kun sulla..alkaa rajat häilymään ja suosikkiblogeihin on päätynykkin monta pelkkiä "hömppiä"koskevia blogeja. Hyvältä näyttää kutrit. täällä luonnonpunatukkainen ja luonnonkihara peppi ptkätossu joka ei juuri kampaajalla käy :D ei edes kerran vuodessa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!:) Peppi Pitkätossu-lookki kuullostaa tosi kivalta!

      Poista
  2. Upea kampaus ja jos olet tuon itse saanut itsellesi tehtyä, niin et todellakaan ole mikään "poropeukalo" kampausten suhteen!

    Itselläni on pitkät hiukset ja en niitä osaa laittaa kuin suoristusraudalla. Osa syy on se, että minulla on luonnonkihara, joka näyttää enemmänkin vanhalta, hieman pilalle menneeltä permikseltä ja sitä sitten suoritelen ja latvoja kääntelen.

    Ja minä ainakin tykkään lukea muustakin kuin sisustamisesta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Mia!:) Musta tuntuu että tämä kampaus onnistu tällä kertaa sillä alottelijan tuurilla ;)

      Poista
  3. Jes! Olen myös kaivannut hieman syvällisempää tutustumista henkilöihin, joiden blogeha luen. Huomaan, että pieni pinta raapaisu ei ihan aina riitä ;) Minulla itsellä kun ei ole selkeää linjaa blogissani. Tulee sisustus, hius, vaate, ulkoilu ym juttuja. On mukava kirjoittaa keppoisista asioista päiväkirjamaiseen tyyliin :)

    Ihanaa kun sinäkin hieman päästät meidän syvemälle elämääsi!
    nimim. hulluna hiuksiin ja lifestyle-blogeihin. Ihan niinkuin sisustukseenkin :D

    Mukavaa sunnuntaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset sinulle!:)
      Minäkin tykkään nykyään lukea juttuja laidasta laitaan.
      Iloista uutta alkavaa viikkoa!:)

      Poista
  4. Kiva erilainen postaus! :) mäkin olen pitkään miettinyt, että jos hieman sekottaisi pakkaa ja alkaisi blogissa kirjoittelemaan muustakin kun sisustamisesta. Kivahan sitä on välillä lukea juttua jostain muustakin. Saisi hieman monipuolisemmaksi postailuja! Seurailen aika paljon myös muotiblogeja ja niistä tulee imettyä itseensä myös vaikutteita. Alkuun teinkin muutamia ns. vaateostos postailuja, mutta ajattelin jotta se sotkee mun blogin linjaa. Saas nähdä mitä tulevaisuudessa postailen ;)

    Tuollasen kampauksen jos olet saanut aikaan, niin et voi kyllä täysin peukalokeskellä sormea voi hiusten kanssa olla! ihana tuo pinkkipanta, niin söpö <3 Itse ostin juuri viikonloppuna nuttura pompulan. Saa kivasti ns. täytettä sillä nutturan alla ja muutama hengetön pinni sen kaveriksi, niin saa aika kivoja nutturakampauksia. Glitteristä löysin ja niitä varmasti myydään monessa muussakin liikkeessä.

    Mukavaa sunnuntaita! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jansku!<3
      Musta ainakin nyt tuntuu että joka sentti ja nurkka kodista on kuvattu moneen kertaan ja siksi haluan välillä vähän jostain muustakin postailla kuin vaan kodista!
      Ei muutakun vaatepostauksia vaan tulemaan, minä ainakin olen kiinnostunut!:)
      Tuo panta on meidän pikkuneitin ja siksi noin hempukka :) Täytyy ostaa itelle muutama oma. Tuo nuttura pompula kuullostaa kivalle. Täytyy pitää silmät auki kun kulkee kaupoilla :)
      Mukavaa sunnuntai-illan jatkoa!

      Poista
  5. Hyvälle kuulostaa, mielelläni haluaisi tietää enemmän ihmisestä kuvien takana. Omat hiukset elää välivaihetta niin hulvattomina, etten ole edes kuvaani saanut blogiini laitettua. Koko kevät on ollut jotenkin niin vauhdikas, etten ole edes kampaajalle ehtinyt, välillä vaan väripurkkia juurikasvulle näyttänyt! Vielä kun kuukauden painaa, niin sitten pitäis löytyä joku rako pään siistimiselle. Josko sitten sais sen kuvankin laitettua...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin vasta hetki sitten päässyt tuon välivaiheen yli :) Minäkin kovasti tykkäisin tutustua ihmisiin blogien ja kauniiden kuvien takana!

      Poista
  6. Ihana kampaus ja todella onnistunut on tuo hiusten väri.

    Itsellä ollut vuosia lyhyt tukka ja nyt sen saanut vähän kasvamaan, mutta kampaaja pilasi mallini totaalisesti viime kerralla, kun innostui saksiensa kanssa vähän liikaa. Nyt siis eletään jälleen sen kasvattamisen kanssa, mikä on lyhyessä tukassa aivan kamalaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ansku!:)
      Hiusväri alkaa totuttelun jälkeen vihdoin tuntumaan omalta :)
      Mullakin ollut monesti lyhyt tukka ja voi miten se kasvattaminen on välillä turhauttavaa, kun tuntuu ettei niitä hiuksia saa oikeen mitenkään.

      Poista
  7. Juu ei haittaa vaikka täällä vilahtelee muutakin kuin sisustusjuttuja :) Itse olen melko "sekabloggaaja", mutta tykkään myös tämmösistä selkeemmistäkin blogeista niinkuin sinun on!

    Kivan kampauksen olet värkännyt! Mielenkiinnolla odottelen tuleviakin!
    Minulla oli ennen ihan säkkärä luonnonkihara, mutta poikaa odottaessa hiukset suoristuivat ja nyt ne ovat olleet suorat reilut pari vuotta. Kaikkea raskaus saa aikaan! Tykkäisin kyllä enemmän kiharista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Eerika!:)
      Mulla taas imetys tiputti hiukset päästä. Nyt kun tukkaa taas on, niin hinku uusien juttujen kokeiluun on kova :) varmasti jatkossa esittelen täälläkin jotakin :)

      Poista
  8. voi, eikö tämä ole sinun blogisi ja teet tästä semmosen ku tykkäät! Kaikkia ei voi miellyttää eikä tarttekkaan! :) t. Vakiolukija M

    VastaaPoista
  9. Hei ja ihanat hiukset =),värjäsitkö itse vai kävitkö värjäyttämässä?Sillä kyselen,että on niin kaunis väri ja jos värjäsit kaupan purkeilla niin mikä mahtaa olla nimi ja värisävy?,tahtoo tollaset=).Mä tykkään kanssa että saa olla muutakin kuin sisustuskuvia,itseasiassa olen jo vähän turtunut yleisesti ottaen sisustuskuviin kun kaikilla tuppaa olemaan samat purkit ja purnukat kuvissa niin ettei aina toisen kotia toisesta erota.Kyllä niitäkin katsoo ja ihailee,mutta vaihtelu virkistää.Mukavaa aurinkoista päivää,teija

    VastaaPoista
  10. Kiitos Teija :) Joo itse värjäsin kaupan värillä. Purkki oli Schwarzkophin blonde. Purkki on jo roskissa etten ihan tarkasti nyt muista sävyä, mutta tais olla ice blonde. Tykkään kyllä väristä nyt totuttelun jälkeen. väri on tosi vaalea mutta kuitenkin luonnollinen :)

    VastaaPoista
  11. Tykkään kans vähän häilyvärajaisista blogeista, sisustusta ja hömppää sekaisin. Kiva lukea välillä muustakin elämästä kuin sisustuksesta. :) Jatka vaan sekalinjalla. Mulla on tosi lyhyt tukka eikä mulle mun mielestä ees sovi pitkä tukka. Tykkään kuitenkin katella kivoja kampauksia joita pitkään tukkaan saa tehtyä. Kivaa ja aurinkoista loppuviikkoa! :)Tuu Hansu mun blogiin kylään, pari arvontaakin meneillään.... Vink vink... ;)Hih!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo sekalinjalla jatketaan!:) Kiitti vinkistä, tulen vierailulle ;)

      Poista
  12. Voi ihana kampaus :) Mä oon kanssa ajatellut, et pitäis ostaa tuollainen hiusjutska, näin facebookin creative ideas-ryhmässä tuon tyylisen´kampauksen ja ajattelin kokeilla!

    VastaaPoista