tiistai 11. toukokuuta 2010

Lato puuhailuja

Koko talven odottelimme lumien sulamista, jotta päästäisiin metsään kaatamaan puita latoa varten. Nyt puut ovat vihdoin takapihallamme ja miehet ovat ahkerasti niitä parkanneet. Minä taas olen ahkerasti etsiskellyt mieleistäni latomallia ja toiminut lähinnä työnjohdollisissa tehtävissä :). Minä olisin ollut valmis ostamaan valmiin ladon vaikka ne arvokkaita ovatkin, mutta miehet päättivät kuitenkin tehdä sen itse, kun siihen kerran tarvikkeet ja taidot löytyvät omasta takaa. Ja onhan omatekoisella aina enemmän arvoa. Pääsempähän ainakin vaikuttamaan lopputulokseen enemmän. Ja minä kun olen niin tarkka kaikesta. Ette edes usko miten paljon ja hartaasti olen miettinyt ladon ulkonäköä ja yhteensopivuutta talon kanssa :). Mutta latohan ei ole enään vain pelkkä puiden säilytyspaikka, vaan niillä on oma merkityksensä pihan somistamisessa. Tuskin maltan odottaa, että saan laittaa ladon edustalle kirpparilta löytämäni maitotonkat ja kukkia. Hakusassa olisi myöskin vanhoja kärrynpyöriä, joita voisi ripustaa vaikkapa ladon seinään..


Tähän latomalliin ihastuin ja toivon, että omamme valmiina olisi samantyylinen, joskin pienempi.



Kuvassa ukkokulta parkkaamassa ja appivanhempien koiruus seuraa ahkerasti touhua vieressä.




Tuonne sen olisi tarkoitus tulla.. Huomenna alkaa pykääminen, toivottavasti kelit suosii!:)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti